Matsumoto en Takayama

20 april 2018 - Tokio, Japan

Donderdag 19 april
Vandaag laten we Tokio achter ons en gaan richting Matsumoto met onze eigen bus.
Het wordt ook wel de poort tot de Japanse Alpen genoemd.
Bij helder weer kun je de berg Fuji zien, de hoogste berg van Japan waarvan de top altijd met sneeuw bedekt is, maar om die top te kunnen zien moet je wel geluk hebben. En dat hadden we, fantastisch. Peter onze reisleider, zei dat de Fuji  meestal in de wolken verhuld is.
Na de regendag van gisteren was dit echt wel een goedmakertje. We hadden nog meer geluk hier bloeide de bloesem nog volop, dat komt doordat je hier in een koeler gebied zit.
Onderweg zijn we gestopt bij de wasabi boerderij, de grootste van Japan.
We kregen een rondleiding en weten nu hoe wasabi groeit en welke producten men er van maakt. Ook een lekker wasabi ijsje gegeten.
Verder naar Matsumoto, deze kasteelstad is in de 8e eeuw ontstaan.
Het zwart-witte kasteel Matsumoto-jo kasteel is het hoogtepunt van dit stadje en wordt gezien als één van de drie mooiste kastelen van Japan.
Met z'n achten gegeten in een klein tentje, heel gezellig.
Nu koffers pakken, die gaan morgen mee met het speciale bagagevervoersysteem Takkyubin. We moeten nu een klein koffertje meenemen voor de overnachting in Takayama, waar we met met het openbaar vervoer naar toe gaan.

vrijdag 20 april
Takayama
Eerst met z'n allen naar het busstation gelopen en daar bij een soort Délifrance lekkere broodjes gegeten. Toen volgde een prachtige route door de Japanse Alpen, er lag zelfs nog sneeuw aan de kant van de weg.
Begin van de middag kwamen we aan in Takayama, daar hebben we eerst onze handbagage in een kluisje gedaan en zijn met de bus naar een soort openluchtmuseum met oude huizen geweest.
In het stadje in een leuk Chinees tentje gegeten met z'n vieren. Hele lieve mensen, die zo enthousiast waren met ons bezoek. Hij begon meteen te kokkerellen en zij hield ons bezig met origami, (Japanse papiervouwkunst). Simpel maar heerlijk gegeten.
Toen we weggingen moesten we eerst samen op de foto en ze bleven ons uitzwaaien bij de deur totdat ze ons niet meer zagen.
Bij het busstation met de groep de shuttle naar het hotel genomen, waar we weer bijkomen van een leuke dag.

1. Carolien:
    20 april 2018
    Dat ziet er weer prachtig uit! Leuk om te lezen. Mooi dat jullie de bomen toch nog in bloesem hebben gezien. 😘
  2. Lammert en Gerda:
    20 april 2018
    Leuk om dit allemaal te lezen.We reizen met jullie mee maar dan op stoel in de tuin.Nog een fijne reis.
  3. Fennie en Rik:
    20 april 2018
    Ha genieters leuk hoor jullie verslag. Wij morgen met het Smartlappenkoor dagje met de boot de Kagerplassen onveilig maken en dan stappen we zondag in vliegtuig op naar Kreta. We houden contact.🙋🙋‍♂️
  4. Ineke:
    Alweer een prachtig verhaal. 👍👍
  5. Lex en Tineke:
    Wat een mooi verslag!!!!
  6. Saskia:
    21 april 2018
    Jullie bezoeken wel heel mooie plaatsen met enorme geschiedenis!
    Wat mooi om dit samen te mogen beleven. Ik geniet van je mooie verhalen Joke!
    XxSaskia.
  7. Arie&Elly:
    22 april 2018
    Die foto's zijn zo mooi. Maar.......onze appelboom bloeit ook volop!! Geniet ze!!!
  8. Betty en Ton:
    22 april 2018
    Leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te zien. Wij reizen met jullie mee op deze fantastische reis.
    We genieten mee van al het moois dat jullie zien.
    Nog heel veel plezier verder
  9. Janny en Herman:
    22 april 2018
    Het geluk was dus met jullie ik geloof graag dat het heel indrukwekkend was en ja de wasabi komt mij bekend voor.