Fukuoka

5 mei 2018 - Tokio, Japan

donderdag 3 mei
Naar het laatste hotel in Fukuoka. Dat had heel wat voeten in aarde. We moesten nu zelf onze grote bagage vervoeren, eerst met de tram en dan naar het station.
Gelukkig waren er 4 taxi's beschikbaar, wij waren de geluksvogels die met de taxi meekonden. Weer 2 uur met de trein en in Fukuoka is het hotel naast het station dus dat was een meevallertje. We hadden een halfuurtje om ons op te frissen en zouden om 14.15 uur in de hal zijn, toen wij daar aankwamen was het hele spul al weg.
Wij gewapend met metrokaart en plattegrond het station in, heel spannend.
Maar de oudjes hebben het voor elkaar gekregen. Eerst met de tram en toen nog eens met de bus. We moesten naar de Fukuoka Tower, 234 meter hoog. Het was nu prachtig zonnig weer, dus mooi uitzicht op de baai. We stapten net uit de bus toen we de groep zagen lopen, die waren stomverbaasd.
Zij gingen langs het strand 4 km. lopen en dat zagen wij niet zitten en hebben het kunstje weer herhaald. Onderweg kwamen we de optocht van het Festival tegen een heel kleurrijk gezicht.
Vanavond de afscheidsborrel.
Net terug van de Britse pub waar we gezellig een afscheidsborrel hebben gedronken.
Morgenochtend nog even het festival bezoeken en dan richting vliegveld voor een hele lange vlucht via Hongkong naar Schiphol.

vrijdag 4 mei
De laatste ochtend in Japan. Eerst een tentje gezocht om te ontbijten en daarna naar de Canal City Mall. Dwars door de mall loopt een rivier, heel bijzonder.
Om het half uur is er een waterlichtshow en nu ook optredens van folkloristische aard vanwege het Fukuoka Festival, dat trouwens door de gehele stad loopt.
Een leuke afsluiting van deze bijzondere vakantie.
De terugreis verliep voorspoedig alleen een beetje lang, we zijn totaal zo'n 32 uur in touw geweest. Nu zaterdagmiddag zitten we heerlijk in een prachtig bloeiende tuin na te genieten van deze onvergetelijke vakantie.
Wat een fantastisch cadeau!!!

1. Wim de Grip:
    5 mei 2018
    Welkom thuis! Weer een mooie ervaring rijker en nieuwe herinneringen gemaakt!
  2. Lex en Tineke:
    5 mei 2018
    Fijn dat jullie zo genoten hebben en weer heelhuids terug in Ugchelen zijn!
  3. Ineke:
    5 mei 2018
    Welkom thuis idd. Wat een fantastische reis hebben jullie gehad. En dan kom je thuis en is het zulk prachtig weer. Hoe fijn. Dikke knuf van ons
  4. Fennie en Rik:
    5 mei 2018
    Welkom terug. Bedankt dat we met jullie deze mooie reis hebben mogen mee beleven. Groeten vanuit Lemmer
  5. Martine en Wim:
    6 mei 2018
    Welkom thuis en lekker nagenieten bij het prachtige weer in ons landje...
  6. Wil en Henk:
    6 mei 2018
    Zondagavond en we hebben jullie laatste verslag weer met bewondering zitten lezen. Het zit eropen nu zullen er wel een paar dagen luier vakantie nodig zijn om bij te komen. Gauw tot ziens.
  7. Betty en Ton:
    Hoi, Lex en Joke
    Fijn dat jullie weer gezond en wel terug zijn in Ugchelen.
    Jullie kunnen nagenieten en uitrusten met zomerse temperaturen in Nederland.
    Groetjes van Betty en Ton.