Kyoto

24 april 2018 - Tokio, Japan

maandag 23 april
Vandaag een dagtripje met de trein naar Nara, in de 8e eeuw de hoofdstad van Japan. De meeste monumenten staan hier in een prachtig park, dat bewoond wordt door honderden tamme herten. Ik stond de kaart te bekijken en zonder dat ik er erg in had, foetsie was de kaart weg en was het hert die lekker aan het oppeuzelen, wat natuurlijk slecht is voor het beestje.
In dit park staat ook de 49 meter hoge Todaiji-tempel, het grootste houten gebouw ter wereld.
Daarna weer met de trein naar Fushimi om de Inar-tempel te bezoeken.Hier staan honderden rode torii die een pad door het bos vormen, prachtig!

dinsdag 24 april
Met 4 andere reisgenoten een buskaart gekocht waarmee je heel Kyoto per bus kunt rondreizen. Helaas regende het, maar je wil wat zien dus op naar de Higashi Honganji tempel vlakbij het station. Toen Lex dit zag zei hij, dit komt me bekend voor.
Een prachtig complex. Vervolgens weer op de bus gestapt naar de Keizerlijke Tuinen met heel veel paleizen, o.a. het paleis van de huidige koning.
We wilden natuurlijk de geishawijk Gion bezoeken. Gezien het slechte weer toonde zich niet 1 geisha op straat, dat komt natuurlijk dat anders haar make-up verruïneerd zou worden. Inmiddels waren we zo nat geregend dat we met de bus weer richting Kyoto station zijn gegaan en heerlijk en droog wat gegeten en gedronken hebben.
Vanavond de koffer pakken voor de transportdienst en dan naar: "Het Klooster" in Koyn.

1. Carolien:
    24 april 2018
    Wat jammer van de regen zeg! Die hadden we niet voor jullie besteld!! Wel een mooi verhaal weer! Geniet er nog even van! 😘
  2. Corrie:
    24 april 2018
    Jullie zien wel veel, mooi al die tempels, geniet nog even......
  3. Henny:
    24 april 2018
    Gezellige en leuke verhalen! Nog heel veel plezier!
  4. Ineke:
    25 april 2018
    Jammer van de regen, maar jullie genieten er niet minder van toch? Veel plezier nog. Liefs Mart en ien
  5. Henny:
    25 april 2018
    Joke, lex leuk om mee te lezen met jullie reisa onturen. De manier van reizen brengt je wel meer in contact met de plaatselijke bevolking. Veel plezier nog.