Kamakura

18 april 2018 - Tokio, Japan

Dinsdag 17 april,

Vanuit Tokio maken we een dagexcursie naar Kamakura. In de 13e eeuw was dit de keizerlijke hoofdstad van Japan.
We gaan weer met de trein, een hilarisch gebeuren, maar het begint wel een beetje te wennen, het is een prima manier om snel op de plek van bestemming te komen.
Kamakura ligt aan de Grote Oceaan en wordt  aan de andere drie zijden omgeven door beboste heuvels, waar het vol staat met grote en kleine Zen-tempels.
De grote Boeddha is wereldberoemd. Het is 13,5 meter hoog en je kunt er zelfs binnen in kijken, waar je natuurlijk wel weer een paar yen voor neer moet tellen.
Voor het eerst een heerlijke cappucino gedronken met enkele  medereizigers, zo leer je elkaar ook wat beter kennen.
Daarna de trein weer in. Spitsuur!  Nu heerlijk languit uitpuffen en dan iets eten en natuurlijk vroeg naar bed, even de voetjes rust gunnen!

Woensdag 18 april
Vandaag stond er niets op het programma en dat is dan ook denk ik de reden dat we vanmorgen om 9.00 uur wakker werden. Lekker rustig aangedaan en plannen gemaakt om met de metro naar de wereldberoemde winkelstraat Ginza te gaan.
Toen we het hotel uitliepen kwam de regen met bakken uit de lucht.
Het leek ons dus geen goed idee en de plannen zijn toen snel gewijzigd.
We hebben toen een plekje in de louge gezocht en zijn gaan lezen en daarna zijn we in het naastliggende gebouw naar een Aquarium geweest en daar kwamen we nog een paar andere reisgenoten tegen. Aan het einde van de middag kwam de zon er nog door en we hopen natuurlijk dat het morgen beter weer is, want we vertrekken met de bus naar Matsumoto. Bij helder weer heb je dan een mooi uitzicht op de heilige vulkaan Fuji, de hoogste berg van Japan. We laten ons verrassen!

1. Carolien:
    18 april 2018
    Wat jammer dat het regende vandaag! Hebben we hier geen last van 😄. Een prachtig mooie voorjaarsdag. Wel lekker dat jullie vandaag een beetje rustig aan hebben kunnen doen. Morgen dus weg uit het drukke Tokio. Hebben jullie dat kruispunt nog wel gezien waar Renate het over had? Volgens mij heb je het gebruik van reislogger helemaal onder de knie, of niet? Leuk om zo mee te kunnen lezen. 😘
  2. Ineke:
    Leuke verhalen weer. Erg leuk om te volgen. Veel plezier
  3. Albert:
    18 april 2018
    Zo te lezen hebben jullie het heel erg druk. Veel mooie momenten, lekker ondergedompeld in de Japanse cultuur. Ik hoop dat het aan alle verwachtingen voldoet.
    En mount Fuji is weereen nieuw hoogtepunt! Hoop dat de weergoden een beetje meewerken.
    Liefs van ons!!
    Groeten vanuit Toscane.
  4. Annemarie:
    18 april 2018
    Leuk hoor de verhalen te lezen, hopen dat morgen het zonnetje schijnt, lijkt mij een mooie tocht die jullie gaan maken, de fuji te bekijken, zal prachtig zijn . Veel plezier 😘😘😘
  5. Corrie:
    18 april 2018
    Mooie foto’s, jammer van de regen. Morgen vast beter, veel plezier op de mounth Fuji.
  6. Janny en Herman:
    19 april 2018
    Leuk om jullie verslag te lezen, zo reizen we een beetje mee, groetjes en een zonnige dag.
  7. Lex en Tineke:
    20 april 2018
    Mooi om jullie op de voet te volgen in Japan! Nou maar hopen dat jullie mooi helder weer hebben gehad tijdens de excursie naar de vulkaan Fuji.
    groetjes van ons
  8. Arie&Elly:
    22 april 2018
    Wat een prachtig land Japan en wat geweldig om dat te mogen zien. Mooie foto's.
    Geniet ze!!