Vismarkt

16 april 2018 - Tokio, Japan

Maandag 16 april, We gaan ons in het ov gebeuren van Tokio storten. Peter onze reisleider heeft voor iedereen een ovkaart aangschaft en uitleg gegeven hoe het allemaal werkt. Het is te hopen dat de dromen die Lex en ik allebei van tevoren hadden niet bewaarheid wordt,( we waren elkaar nl. constant kwijt). Het was een hele bijzondere ervaring, men staat keurig in de rij om naar binnen te gaan en ook al lijkt de trein vol te zijn, er wordt gewoon doorgeduwd, je zit, hangt klem tussen de mensen. Er wordt gewoon ge-appt en gelezen, maar geen woord wordt er gezegd, maar als er dan zo'n groep Hollanders binnenkomt is het met de rust natuurlijk gedaan. Niemand is elkaar kwijtgeraakt en we zijn weer een ervaring rijker. Op naar de grootste vismarkt ter wereld "Tsukiji", een drukte van jewelste en natuurlijk wil je foto's maken van alles wat daar gebeurd, maar daar lopen allemaal mannetjes heel druk gebarend rond om je te laten weten dat dat nu echt niet mag. Natuurlijk doe je het wel, heel sneaky, want een album zonder een foto van de grootste vismarkt ter wereld kan toch zeker niet. We hebben er in een piepklein tentje voor het eerst met 2 reisgenoten sushi gegeten, superlekker. Vandaar naar de Hama-Rikya Gardens. Helaas de prachtige kersenbloesem was vroeg dit jaar en was nu uitgebloeid, wel prachtige bomen en bloemen gezien. In het park zijn we op de boot gestapt richting de beroemde Sensõji tempel in Asakusa. Vanaf de boot hadden we een mooi uitzicht op de regenboogbrug, waar we overheen reden toen we vanaf het vliegveld kwamen. Het was een heel leuk sfeertje bij de tempel met veel mensen in kimono en leuke straatjes met eettentjes. We zijn samen op zoek geweest naar een eetentje en kwamen bij een sushi restaurantje terecht, je kon zelf de gerechtjes pakken en moet dan de bordjes opstapelen. Als je uitgegeten bent komt er iemand de bordjes tellen, elke kleur bordje heeft zijn eigen prijs. Via het "Japanse Vondelpark" en na een bezoek aan de grootste begraafplaats van Tokio gingen we weer richting station naar het hotel.

1. Ineke:
    16 april 2018
    Wat een leuk verhaal om te lezen zeg, geweldig wat jullie nu al hebben meegemaakt. Heel veel plezier
  2. Martine en Wim:
    17 april 2018
    Leuk om op de hoogte te blijven van jullie mooie reis en reisverhalen.
    Ook leuk met de bijgevoegde fotos.
    Veel plezier en geniet er van.