Koyasan en Osaka

27 april 2018 - Tokio, Japan

woensdag 25 april
Om 5 uur liep de wekker af. We hebben een drukke dag voor de boeg met veel openbaar vervoer, dat hier fantastisch geregeld is. Alles is hier goed gestructureerd met gigantische stations. Na de bus, de 3 verschillende treinen en nog een kabeltrein,
arriveerden we bij het klooster. Schoenen uit en sloffen aan en je stapt in een andere wereld, de wereld van rust. 's Middags een ceremonie bijgewoond waar we een uur op onze kniëen hebben gezeten dat was dus afzien, maar we waren wel zen.
De maaltijd stond toen klaar voor ons. Dat zag er prachtig uit en heel bijzonder.
Alles was vegetarisch, voor veel mensen wennen. Aansluitend was er een vuurceremonie, gelukkig kregen we een soort krukje, dat was wel fijn.
Na al die indrukken zochten we ons bedje maar eens op en dat was heel apart.
De ruimtes werden door wanden met rijstpapier van elkaar gescheiden dus heel gehorig je kon je buurman bijna horen ademhalen. De matjes waren keurig opgemaakt met een soort gestikte deken, er lagen kimono's die had je echt nodig want het was heel koud. De toiletten waren op de gang, als je de toiletten binnenging moest je eerst speciale rode sloffen aandoen.
Slecht geslapen natuurlijk, wij verwende mensen hebben hier wel moeite mee.
Het ontbijt bestond weer uit tofu, rijst e.d. In het dorp hebben we heelijke koffie met appelgebak kunnen scoren en dat heeft nog nooit zo lekker gesmaakt.

donderdag 26 april
Osaka staat op het programma, veel openbaar vervoer. Het programma werd bekend gemaakt en iedereen kon zijn eigen plan trekken. Wij gingen met Linda en Freddy op pad. Eerst een kluis gezocht voor de bagage en toen Osaka verkennen.
wij besloten om naar het Umeda Skybuilding gebouw te gaan, een gebouw van 173 meter hoog en vanaf de 38e verdieping een glazen lift, niks voor mensen met hoogtevrees dus. Het zicht vanaf de toren op Osaka was prachtig.
Daarna Osaka doorgestruind en we waren zo verstandig om eerst naar het station te gaan om onze bagage op te halen. Tja en dat was een probleem, alles lijkt op elkaar en we hebben bijna een uur lopen zoeken, uiteindelijk gelukkig gevonden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    27 april 2018
    Wauw wat een leuk verhaal weer. En spannend dat wandje van rijstpapier. Lex je hebt je toch wel ingehouden ? Have fun liefs Mart en ien
  2. Janny en Herman:
    27 april 2018
    Dat was dus een een hele belevenis, lijkt mij wel.
  3. Carolien:
    27 april 2018
    Wat een bijzondere belevenis weer. Leuk ondanks dat jullie niet goed geslapen hebben. Volgens mij hebben jullie veel mooie dingen gezien. Geniet nog van de laatste dagen! 😘
  4. Lex en Tineke:
    27 april 2018
    Mooi verslag Jook en iedere keer weer bijzonder!!!
    Even een omschakeling voor jullie, onze Koningsdag was super.
    liefs van ons en geniet er nog van!
  5. Corrie:
    27 april 2018
    Wat mooi en spannend allemaal, ben benieuwd naar alle verhalen en foto’s. Geniet er nog even van. Groeten Wim en Corrie
  6. Arie&Elly:
    27 april 2018
    Staat je goed die Japanse kleding, Joke. Maaar, wat indrukwekkend alles.Groetjes, A&E
  7. Dionne:
    27 april 2018
    Wat beleven jullie toch veel!
    Lex in kabouterland aan tafel! Geweldig!
    Groetjes, Camille en Dionne
  8. Annemarie:
    27 april 2018
    Wat bijzonder allemaal, te gek wat jullie allemaal mee maken,
    Geniet verder, geweldig knuffel
  9. Wil en Henk:
    28 april 2018
    Op de boot met de kachel aan, zitten we gezellig jullie verhalen te lezen. Wat een bijzondere ervaringen beleven jullie toch, op een matje slapen moet wel heel apart zijn. Wat een mooi land. Geniet er nog maar even van.