Hiroshima

30 april 2018 - Tokio, Japan

vervolg 28 april
In een onooglijk gebouw met 3 verdiepingen zaten wel 24 restaurantjes die allemaal hetzelfde gerecht maakten nl. okonomiyaki, dat zijn pannekoekjes gebakken op de plaat met van alles erop, super lekker en gezellig. We konden alleen niet allemaal bij elkaar zitten, want  per restaurant waren maar 10 plaatsen beschikbaar.

zondag 29 april
Vandaag gaan de koffers weer op transport, dat betekent dat we de handbagage klaar moeten maken.
Met de tram naar de plek gegaan waar op 6 augustus om 8.14 uur 1945 de afschuwelijke, alles vernietigende atoombom gevallen is. In het museum zie je welke ellende de bom heeft aangericht, heel indrukwekkend.
We gaan weer met de supersnelle Shinkansen, een rit van zo'n 300 km. naar Kumamoto. Een rustig dagje. Na het inchecken hebben we een museumwinkel bezocht van Craft and Art, heel mooi maar super duur. 's avonds met z'n tweetjes heerlijke sushi gegeten.

1. Ineke:
    30 april 2018
    Dat is zeker indrukwekkend geweest zeg. Hoe is het eten over het algemeen? En is het echt zo duur als hier wordt gezegd? Veel plezier nog, dikke knuf van ons
  2. Joke Sonneveld:
    30 april 2018
    Je kunt het zo duur maken als jezelf wilt, het lastige is de menukaart daar wordt je helemaal geen wijs uit en ze spreken geen woord Engels.
    Groenten worden hier nagenoeg niet gegeten. Ik snak naar opgebakken aardappeltjes met een lekkere salade xx
  3. Annemarie:
    30 april 2018
    Ja dat kan ik mij voorstellen, maar alles eten wat de pot schaft, is het gezegde?🤣🤣jullie zien wel veel hè prachtig, wel vermoeiend steeds weer op pad? Fijn met die treinen ?
    Geniet er nog van , een geweldige reis , knuf
  4. Arie&Elly:
    30 april 2018
    Indrukwekkend, vooral Hiroshima, nog een kleine week genieten en dan op naar de gebakken aardappeltjes met salade
  5. Henny:
    1 mei 2018
    Mooie verhalen. Ik ben benieuwd hoe het reizen met de verschillende vervoerders bevalt.
  6. Betty en Ton:
    1 mei 2018
    Wat een mooie verhalen en foto's elke keer weer.
    Hiroshima zal wel heel indrukwekkend zijn geweest.
    Het is voor jullie, denken wij, een reis om nooit te vergeten, wat jullie allemaal zien en beleven, maar ook wel vermoeiend.
    Geniet nog van de laatste week in het mooie Japan.
    Lieve groetjes.