Hemeji en Okayama

28 april 2018 - Tokio, Japan

vrijdag 27 april
In veel treinen gezeten vandaag, de gewone trein, maar ook de beroemde Shinkansen, oftewel de hoge snelheidstrein, vandaag werd er 340 km. per uur gemeten.
Bestemming was Himejojõ, het witte reigerkasteel dat dateert uit 1333.
Naast het kasteel lag een prachtig gebied met 7 modeltuinen die we bezocht hebben.
Na de lunch in een klein gezellig noedeltentje weer richting station met de Shinkansen naar Okayama waar we de landschapstuinen bekeken hebben.
Een leuke afwisseling na alle tempels die we gezien hebben.

zaterdag 28 april
Vandaag weer een prachtige zonnige dag, dus prima weer voor een boottochtje.
Eerst natuurlijk met de trein en dan naar de boot/ferry naar het eiland Miyajima-guccji
Hier bezoeken we het Unesco Itsukushima-jinja heiligdom dat net op het water lijkt te drijven als het hoog water is. De rode Tori is waarschijnlijk het meest gefotografeerde monument van Japan.  Leuk en prachtig was het tochtje met de kabelbaan naar Mt.Misen Observatory op een hoogte van 535m. Terug schijnt een prachtige wandeling van zo'n twee uur te zijn geweest, maar daar hebben wij ons maar niet aan gewaagd, dus maar de kabeltrein weer terug genomen.
Heerlijk geluncht en daarna weer terug met de ferry. Vanavond met z'n allen eten van de plaat. We laten ons verrassen!